Generalforsamling
Generalforsamling DHG Håndbold
Fredag den 14. marts 2025 kl. 17.00 i klubhuset ”Lystfiskerhuset” v/Dalumhallen
Dagsorden
- Valg af dirigent
- Bestyrelsens beretning
- Økonomi
- kasseren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse
- kasseren giver en budgetorientering
- Indkomne forslag
- Valg
- formandskab, kasserer og udvalgsformænd
- 2 interne revisorer
- 1 intern revisorsuppleant
- Eventuelt
Forslag til dagsordenen skal være formanden i hænde seneste 8 dage før generalforsamlingen
Referat fra seneste Generalforsamling fredag d. 14 marts 2025
Dagsorden:
- Valg af dirigent
Jan Kyed blev valgt.
- Bestyrelsens beretninger for 2024
Først skal de sportslige tre hovedområder i DHG skal have nogle ord med på vejen. Og er I velkomne til at spørgsmål, men ideelt set når vi er færdig.
Ungdom
Vi har fortsat en kæmpe ungdomsafdeling med over 30 hold, knapt 50 trænere, frivillige og hjælpere. Den store udfordring er halkapacitet og frivillige. Men de sidste plejer at dukke op i form af forældre når holdene er der. Vi har i år udvidet vores børnegrupper med et ekstra træningspas mandag, hvor vi med stor succes har startet en trille-trolde gruppe omkring de 3-4 årige op. De er hurtigt vokset et 25 og vi har måtte lukke for tilmelding. Samtidig flyttede vi vores U5’er fra torsdag til mandag. Den grupper er sammen med U6 og U7 ligeledes vokset så alle grupper nu er fyldt til bristepunktet. Så medlemsmæssigt har vores ungdomsafdeling aldrig været større.
Landsholdendes successer smitter ligeledes af på de unges interesse. Desværre i mange årgange betyder det medlemsstop. Flaskehalsen er tid på halgulvet og trænere. Som et eksempel har vi sat maks antal på 25 i vores U9 grupper, fordi de når de rykker op til U11 kan vi risikere at grupperne bliver på 50 og det kar vi ikke kapacitet til når vi også gerne vil tilbyde et attraktivt træningsmiljø.
Vi skal anerkende/rose alle vores trænere som gør en kæmpe indsats, men vi vil gerne fremhæve forældretrænerne, som vi bliver mere og mere afhængige af. En ungdomstur til VM i januar (godt nok i 2025 altså ikke i det år denne generalforsamling vedrører), hvor vi prøver at gentage dette januar 2026
Der har været mange fine resultater og igen kan vi glæde os over en stærk pigeside. Og er udtages løbende drenge og piger til udvalgte udvalgte hold i DHF/Regions Syd regi.
I årets løb har der igen været klubtur, håndboldskole, håndboldcamp, masser af beachhåndbold og ikke mindst stævner. Os der kan kigge tilbage på at have spillet håndbold kan alle skrive under på at minderne om stævnerne er nogle af den der hænger bedst ved.
Akademiet -Odense Håndbold Akademi
Er vores samarbejde med Stjernen omkring vores U17 og U19 spillere. OHA udvikles til stadighed og har som seneste nyt denne sæson fået tilknyttet mentaltræner. Pigesiden er den mest velfungerende og har en vis økonomi i kraft af samarbejdet med Odense Håndbold. Vi arbejder meget med fastholdelse og favner både bredde og mere eliteorienteret træning. På pigesiden har vi hele tre hold på henholdsvis u17 og u19, hvor det på drengesiden er færre. Også her udtages løbende spillere til talenttræning og samlinger i DHF regi.
Senior
Vi kan glæde os over mange spillere og at vi især på damesiden er fint repræsenteret. 1. Damehold har nogle spændende kampe forude – hvor det jo gælder overlevelse – undskyld udtrykket.
Damelite vil undergå en forandring i det dameselskabet lukkes og Nicolai Gynther og Lene Borg ikke længere er deltager. Den kommende bestyrelse skal således træffe de væsentlige beslutninger. Der skal over det næste år findes nye folk til at varetage ledelsen. Hvis man vil/kan spille i 1 division er et af de fremtidige krav at driften skal ske fra et selskab.
Herreelite (HCO), spiller på en DHG licens, men opererer 100% selvstændigt fra eget selskab. Herreselskabet har reorganiseret sig og skaffet økonomi til at fortsætte. Hvis det skulle ske at holdet/selskabet opløses, skal bestyrelsen selvfølgelig også her vurdere hvordan en strategi skal se ud.
På vores egen herreside i DHG var sidste og nuværende sæson meget turbulent og præget af holdets nedrykning, fra 3. div. Men hvor vi i starten af sæsonen knap kunne stille 1 hold er vi stille og roligt vokset, spillere er kommet retur og nye er kommet til. Vi har her til forårssæsonen tilmeldt to hold.
Økonomi mv
Vi gennemgår om lidt regnskabet og budgettet.
I får et godt økonomisk resultat at se. Årsresultatet for 2023 var et underskud på tkr. 170. I 2024 kommer vi ud med et lille plus på knapt 10.000 kr. Så vi er kommet i mål. De ting I på sidste generalforsamling nikkede til er blevet fulgt tæt op, og de fleste har påvirket vores økonomi positivt.
Vi rammer en omsætning på lidt over 1.2 mio kr., og har omkostninger for knapt det samme, så nettoresultatet bliver kr. 8.557 i overskud.
Vi har fået reetableret vores støtteforening, hvor bestyrelsen i denne selvstændige forening består af Stig Rasmussen, Jan Kyed og Lars ”Smede” Rasmussen. Der er nu 22 medlemmer. Målet er 100 😊
Salget af Bambusa har været debateret løbende. Elitedamerne har gjort en stor salgsindsats, salget gik lige knapt som budgetteret. Om det bliver en succes – det må vi se når får det gjort endeligt op. Der har været nogle forældre der ikke synes om dette, men jeg må som far til 5 sige at der unægtelig bedre at ”støtte” og få noget brugbart frem for en bunke lodsedler eller lignende.
Erhvervsgruppen har med succes fået solgte skilte.
Vi har ladet kontingentet stige 2% pr. 1. januar 2025. Det er fortsat planen kun at lade kontingentet stige med noget der ligner nettoprisindekset.
Også i denne sæson vil bestyrelsen have der fokus på at skabe indtjening på aktiviteter omkring klubben.
Med fare for at glemme nogle vil jeg sige tak til alle vores samarbejdspartnere; Søren Høgh, Henriette og deres folk, DHG Hovedbestyrelse, de andre afdelinger/sportsgrene, Odense Håndbold, HC Odense og Odense Håndbold Akademi, Stjernen m.fl.
Slutteligt vil jeg igen takke bestyrelsen og alle DHG’ere.
Vi har tidligere overrakt Kylle og Bent Thaisens erindringspokal her til generalforsamlingen, men har besluttet at (igen) gøre det i forbindelse med afslutning (og damernes sidste kamp 5. april)
- Økonomi
Revideret regnskab for 2024 blev godkendt
Budget for 2025 fremlagt til orientering
- Indkomne forslag
Der var ikke modtaget forslag
- Valg til bestyrelsen
– Formand: Søren Borg valgt.
– Seniorudvalgsformand: Magnus Kofoed valgt.
– Næstformand: Allan Jensen var ikke på valg.
– Kasserer: Flemming Madsen var ikke på valg
– Ungdomsformand: Søren Borg valgt.
– Erhvervsudvalgsformand: Vakant
– Frivillig formand: Julie Holst valgt
– 2 revisore:. Henrik Damgaard og Walter Ulrichsen valgt.
– 1 revisorsuppleant: Lars Lindholm valgt
- Eventuelt.
Så skal jeg orientere om at DHG Hovedbestyrelsen sandsynligvis nedlægges. Det skyldes især at vi nu har adgang hertil dette klublokale og ikke brug for det gamle klubhus mere. Gennem de senere år er samarbejdsbehovet også blevet væsentligt mindre, ja faktisk næsten ikke eksisterende.
DHG Længe leve: 3 * hurra og så det lange
DHG Odense Håndbold
- marts 2025
Mark Jespersen, fmd
Dirigent
____________
Jan Kyed
Støt vores sponsorer - de støtter os





























